Блог Юрія Чорноморця

О. Андрій Ткачов висловився за те, щоб священики перестали жити за рахунок пожерт і самі заробляли на власне життя, служачи по вихідним, у вільний від роботи час.

Це той випадок, коли людина сама явно не пробувала так жити. Явно не уявляє що таке реально бути батьком для громади і що таке реально працювати на крані.

У мене один знайомий батюшка працював викладачем, інший — програмістом. Ще один — письмеником. На громадах іхніх це сказувалося дуже погано. Громади просто розвалювалися від проблем і люди навіть уходили із Церкви під впливом побачених негараздів. Треба мати величезну харизму, щоб за рахунок «наскоків» вирішувати всі проблеми громади та її членів. Харизми не вистачає всім, навіть о. Андрію її не вистачає навіть на братів по олтарю.

Якщо когось спокушає те, що священик отримує зарплату в храмі — то потрібно огранізувати «раду спонсорів» як і пропонує патріарх, і на всі потреби просити гроші у цих спонсорів. Такий варіант має найменше недоліків. Але і тут бувають комічні випадки, коли спонсори починають повчати священика.

В цілому священики мають займатися виконанням власних прямих обовязків. В католицькій Церкві навіть введено целібат — щоб лише працювали на Церкву.

Отже, в цілому о. Андрій явно — не правий. Священик має право отримувати зарплату в церкві. І має право шукати допомоги спонсорів, якщо не хоче брати гроші в храмі. Але він немає права іти на роботу заради роботи. Він може викладати щоб провідувати потихеньку вічне, добре, істине. Але бути юристом? Це вже перстати мислити як священик. Бути фермером? Це не мати часу взагалі. Найменше часу вимагають з усього запропонованого о. Андрієм пасіка. Але пасіка — це півроку зайнятості. І це мала рентабельність сьогодні. Лише до революції та в часи Брежнева з цього діла можна було жити. Сьогодні кожен пасічник другі півроку … підробляє!

Але є і маленька доля правоти.

Те, про що він говорить може бути лише явищем додатковим в церкві. Поруч із священиками, які працюють постійно, можуть бути ще і священики-робочі. Які служать лише по вихідним. Так і сповідь не затягуватиметься. І свіжий погляд на речі буде в кожній громаді. Бо священик-мирянин відразу на обох берегах ріки.

Що саме говорив о. Андрій і як його розкритикували матушки див. тут.

Tagged with:
 

7 Responses to СВЯЩЕННИК АНДРІЙ ТКАЧОВ ЗНОВУ В ЦЕНТРІ ДИСКУСІЙ

  1. Тарас:

    Не турбуйтесь про день завтрашній а про сьогоднішній.( Хліб наш насушний дай нам сьогодні) ось про що мав на увазі о.Андрій

  2. Эвелина:

    Очень грустно все это читать. Получается, как всегда, что вместо дел добра, милосердия, осознанного служения-зависть, сплетни, пересуды и грязь. Ничего не меняется.

  3. Василь Петренко:

    Погляди отця Андрія – яскравий приклад так званої «інтелігентської хвороби»: ми такі чистенькі, гарненькі та пухнасті, а гроші нам не потрібні, ми лише за ідею. Прихований «маніхейський дуалізм», «монофізитські» погляди отця Андрія можуть привести церковні парафії до нових розколів з гаслами: «Геть корисливих попів, гроші –це зло». Головна проблема багатьох православних парафій – це низькій рівень соціального буття, відсутність чіткої програми модернізації та брак мотивації соціального служіння загалом. Треба сформувати умови для повноцінного парафіяльного життя, де парафіяни будуть нести соціальну відповідальність за місію Церкви. Батюшка на крані, або пастир, який «грачує» на старенькому авто – це приниження Церкви та христового вчення. Хтось бачив ребе на крані, або з лопатою? Треба любити свою віру, Церкву, пастирів. А у нас тільки передачі «На сон грядущим». Треба не лише говорити, впроваджувати «богослов’я майдану», але і на практиці соціальної реальності будувати велич церковної місії.

  4. Анна:

    /Поэтому и возник разговор о том, что не надо сидеть и ждать, пока тебя накормят и напоят, а служить, делать то, ради чего пришел./ Вот именно, священник должен служить, делать то, ради чего он пришёл. Если он вместо этого будет пахать на себя, а тем более бросать свою паству и ехать куда-то на заработки (что в пример нам и приводит о.А.) — это развал Церкви.

    /Разве нет случаев, когда священниками становятся потому, что это удобно? есть и давайте не лукавить./ Ну если только у него отец — благочинный, который обеспечит сыну тёплое местечко… А так — у меня и фантазии не хватает представить себе ещё какую-то ситуацию, когда священником быть удобно. Почитайте комментарии матушек — сильно ли удобен муж, годами служащий без отпусков и практически без выходных, да ещё и за очень скромную зарплату?..

  5. елена:

    \"Отец Андрей никого не заставлял идти в народ и бросать паству\"
    Несколько раз повторенное слово «обязаны» я понимаю весьма однозначно, а вы?

  6. Cтальная:

    Шановний Юрию,дуже дякую за статтю,ви все правильно написали.
    Эвелина, о.Андрей ничего не говорил про вынуждающую бедность,он говорил про «обязанность работать,чтобы не смотреть пастве в карман».Так сказать «служить ради Иисуса,а не ради хлеба куса».А кус хлеба зарабатывать на светской работе. Да только опыт показывает,что тогда Иисусу служить некому.приходы разваливаются….Об этом как раз и говорил Патриарх.

  7. Эвелина:

    Знаете, наверное каждый человек слышит то, что он хочет слышать. Подтекст этого обращения был совершенно иным. Отец Андрей никого не заставлял идти в народ и бросать паству. Есть очень бедные приходы, где Батюшкам есть нечего, есть такие, что не поймешь, это священник или модель. Поэтому и возник разговор о том, что не надо сидеть и ждать, пока тебя накормят и напоят, а служить, делать то, ради чего пришел. Разве нет случаев, когда священниками становятся потому, что это удобно? есть и давайте не лукавить. Еще ни разу Андрей Ткачев не сказал глупости, а обличающие речи-кто сказал, что и в Церкви не нужна критика. Или здесь тоже действует принцип: люблю того, кто хвалит, ненавижу того, кто обличает. Да и еще покоя элементарная зависть не дает. Скоро начнут плакаться посетители чаепитий по средам, которые отец Андрей прекратил потому, что поболтать все гаразды, а на службе потом никого не видно. А пастырь должен прежде всего приводить людей к Богу и вскрывать язвы. Вобщем эта травля отца Андрея какая-то массированная борьба с инакомылием

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.

Яндекс.Метрика